oravak

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Treba zakázať chov psov...

Putujúce larvičky poškodzujú pľúca, pečeň, obličky, najnebezpečnejší je poškodenie mozgu a očí.


Keď sa vodič vozidla sa dopustí závažnejšieho priestupku voči doprave, je mu odobratý vodičský preukaz. Podobne by sa malo postupovať aj pri chovateľoch psov.  Dnes nebudem hovoriť o chovateľoch bojových plemien a prípadoch napadnutia človeka, ale o takej „banálnosti“ ako sú „zasrané“ sídliská a verejné priestranstvá. Venčenie psov a neupratanie po nich je národná disciplína. Vidieť psíčkara odpratať sekrementy po svojom miláčikovi je skôr raritou, ako pravidlom. Myslím si, že by pomohol tvrdší zákon, okrem pokút , ako napríklad:

Zákaz chovu psa na jeden až tri roky majiteľovi, u ktorého sa zistí, že „okamžite neodstráni“ psie výkaly z verejného priestranstva a s okamžitým odobratím psa , jeho  umiestnením v „psom“ hoteli /to zviera za to nemôže a zaslúži si dobrú opateru/  po celý výkon trestu , za čo musí samozrejme uhradiť opatrovateľskú starostlivosť za psa.  A prečo taký tvrdý zákon?

Včera som bol s jednoročným synom  na prechádzke a niekoľkokrát sme museli na námestí obchádzať psie sekrementy. Keby som si ho bol menej všímal, tak ba sa moje hravé dieťa určite s nejakým aj pohralo. To mi pripomenulo aj nedávne stretnutie  s mojimi známymi, ktorým ochorelo dieťa na Larválnu toxokarózu.

Ochorenie bolo spôsobené larvou škrkavky psej/mačacej/ a nebolo by sa stalo, keby .... keby bolo keby...

Čo je to larválna toxaróza? Z vajíčok škrkavek sa v čreve človeka vyliahnu larvy, ktoré prenikajú cez črevnú stenou do ciev a putujú po tele. Preto sa ochorenie nazýva larválna toxokaróza. Putujúce larvičky poškodzujú pľúca, pečeň, obličky, najnebezpečnejší je poškodenie mozgu a očí. Inkubačná doba ochorenia je niekoľko týždňov až mesiacov, u očnej formy dokonca aj niekoľko rokov. Prejavy ochorenia závisia na tom, ktorý orgán je zasiahnutý a aký je stupeň jeho poškodenia. Choroba sa môže prejaviť napríklad zväčšením pečene, sleziny alebo lymfatických uzlín, horúčkou, bolesťami kĺbov i žihľavku. Očné larva zase môže spôsobiť vážne poškodenie zraku až oslepnutie.

Myslíte si, že toto je nedostatočný dôvod na tvrdší zákon????

Určite som svojim článkom pobúril časť chovateľskej verejnosti, čo som aj mienil. Samozrejme sú aj takí, ktorí „vzbudzujú“ úsmev pri pohľade, ako vlastnoručne odstraňujú hovienka po príhode.

Ja sa na takéhoto psíčkara vždy úprimne usmejem a zaprajem mu dobrý deň, lebo si to zaslúži, aj keď je to jeho povinnosť.



Spoločnosť | stály odkaz

Komentáre

  1. netreba zakazat chov psov
    ano,myslim ze mate pravdu.ja som psickar uz skoro jedno desatrocie,mam labradora,takze jeho exkrementy su dost vyditelne ak nejake ostanu po spolocnej prechadzke. je to velmi nezodpovedne ak psickar po svojom milacikovi neodstrani tie exkementy z verejneho priestranstva.ale to su len tie tipy ktori su bud hlupy a lenivy alebo totalny ignoranti voci spoluobcanom. ani takym netreba zakazat chov ale len naucit poriadku a zodpovednosti za svojho psika.
    publikované: 22.08.2009 08:00:03 | autor: slavvie (e-mail, web, neautorizovaný)
  2. heh, Oravovký...
    a keď sa ti dieťa na takej sraničke šmykne a do nej capne...ty jo, to sú potom iné výrazy... Ja som ti bola zarytý antipsíčkar, ale nikdy nehovor nikdy, tak som teraz zveromilovník...ale veru, každý, kto Maťku venčil, musel mať vo vrecku mikroténový sáčik! Ťažko sa tomu podriaďoval Matahár, ktorého chlapská česť pri zbieraní hovienok veľmi trpela, ale postupne sa naučil, že to nieje hanba, že hanba je nechať hovno po sebe...
    ...nie, nezakazuj havinov a nezatváraj havinov, lebo oni sú v tom fakt nevinne...pekne šup, majiteľ vykakaného psíka, na verejne prospešné práce...pekne chodníky tametať, trávniky čistiť...a bolo by pekne....
    ...tak domácu pohodu v upršanom dni ti prajem...:-))
    jo a môj prípad: http://matahari.blog.pravda.sk/detail-kto-je-mata-hari.html?a=c03268a76d6880a1ac654149be7f3886
    publikované: 22.08.2009 09:20:30 | autor: matahari (e-mail, web, autorizovaný)
  3. Zákon je jedná vec...
    Horšie je už jeho dodržiavanie. Samozrejme najideálnejšie by bolo keby to u nás fungovalo ako to funguje bežne v normálnych krajinách. Píšem v normálnych, lebo Slovensko je ešte na hony vzdialené od takýchto krajín. Zákony, ktoré sú – sú aj tak mnohé nedokonalé a Slovač si aj tak robí po svojom. Hlavne, keď všetci vidia tých „hore“ ako oni sami porušujú zákony.

    No niet sa čomu čudovať, veď toľké roky za bývalého režimu sa Slováci naučili tak dokonale porušovať zákony, že ťažko od nich chcieť teraz nápravu. Ako sa hovorí – zvyk je železná košeľa. Laco
    publikované: 22.08.2009 11:05:07 | autor: Terč (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. Zaka..ne Dolne Hony
    Vacsina mojich znamych po svojich milacikoch uprace, ale je tiez vela takych, ktori to nerobia.Keby boli pravidelne kontroly, naucili by sa aj neporiadnici upratovat.
    publikované: 22.08.2009 11:06:22 | autor: Maca (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. súhlas...ale
    súhlas...ale aj mesto by sa malo starať aby bola pokosená tráva , lebo zbierať h... z 30 cm -trovej trávy je dosť problematické.
    publikované: 22.08.2009 11:29:33 | autor: steve (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. A teraz mi vysvetli, na čo platia psíčkári tú daň!
    Na hovno, alebo za hovno?
    Aby mohli dostař pokutu? Mačkári, papúškári, holubári, kdeže sú?
    Ochránci zveri platia za to, že sa snažia genofond živočistva na Zemi uchovat?
    Nezapomínej na nezvratitelný fakt. Ty jsi ten, kdo přišel druhý, chováš se jako Pán tvorstsva a ženeš Zem do záhuby. Svým velikášstvím a nadutostí. Vše, co tu bylo, ničíš ve svém zájmu, likviduješ, pracuješ denně na svém zničení.
    Ti tvorové tu byly před Tebou! Dávno!
    Tebe pokutovat třeba! Trest smrti sám jsi si vyměřil, člověče!
    Homo modernus zakázati náda,co ukázal Přírodě svá záda,myslí si, že vše slouží jen ku prospěchu Jemu!
    Fuj!!!
    publikované: 22.08.2009 11:54:47 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  7. Na čo platia psíčkári tú daň!
    túto otázku som očakával. Ak si volič, máš svojich poslancov MsZ a túto otázku nech ti zodpovedia oni. Ak si nevolil, tak láskavo zober sáčok a uprac to bez kecov!!!
    publikované: 22.08.2009 12:27:56 | autor: orava (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Netreba zakazat chov psov
    určite, ale skôr apelujem na tých nezodpovedných psíčkárov, aby sa nevyhovárali na čokoľvek, ale správali sa inteligentne a zodpovedne voči ostatným.
    publikované: 22.08.2009 12:33:42 | autor: orava (e-mail, web, autorizovaný)
  9. Je to jasné
    Milý o(O?)rava, vychádza mi to z tvojho príspevku tak, že SEKREMENT máš asi v hlave. Možno ten od psa...
    Bordel po mládežníkoch vracajúcich sa z diskoték, bordel po bezdomovcoch, bordel okolo kontajnerov, to ti nevadí? Psíčkari platia dane, na rozdiel od iných. Načo asi tak idú?
    Čo sa týka chorôb - trošku to máš pomýlené - toxoplazmóza (chorobu prenášajúcu mačkami) si takto nepletieš? Pes nekaká do piesku a nezagrabáva za sebou, to robia mačky, vieš môj? A posledné - odobrať na tri roky psa - vezmeš si ho do opatery ty? Lebo súčasné útulky sú preplnené aj bez takých "nápadov" ako máš ty. Tým nechcem povedať, že majitelia psov by si nemali za svojimi zvieratami upratať!
    publikované: 22.08.2009 12:34:34 | autor: Vilko (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. Mito
    z ktorej planéty pochádzaš?
    publikované: 22.08.2009 12:35:02 | autor: orava (e-mail, web, autorizovaný)
  11. Vilko
    Odbornííík si velikýýý - pozri napr. www.toxokaroza.info/.../larvalna-toxokaroza_14.html , alebo čokoľvek iné /toxoplazmózU/ som nespomenul. Bordel po mládežníkoch vracajúcich sa z diskoték, bordel po bezdomovcoch, bordel okolo kontajnerov, to ti nevadí? Vadííííí.
    Ale teraz so chcel o psoch. /vadí mi aj maďarská otázka a čokoľvek iné/ a tak nemiešaj hrušky s jablkami. Upratuješ??? po svojom psovi???
    publikované: 22.08.2009 12:47:48 | autor: orava (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Pokosená tráva??
    všetko je len na nás, ako zatlačíme na samosprávu, aby boli vytvorené podmienky pre psíčkarov. Peniaze sa strácajú v mestskej kase, hoci vybraté financie za chov psa by mali ísť na areály pre psíčkarov, ktoré by mesto hygienicky aj udržiavalo. Poslanci,Poslanci,Poslanci,Poslanci,Poslanci,Poslanci a ešte raz Poslanci.
    Tí schvaľujú výšku poplatkov a oni schvaľujú pravidlá v meste.
    publikované: 22.08.2009 12:54:33 | autor: orava (e-mail, web, autorizovaný)
  13. Vážení
    očakával som množstvo nevyberaných slov na moju adresu, načo som sa aj tešil. Viem akí sú psíčkari "háklivé tvory" . Tu som chcel poukázať na realitu, že platíte za niečo, za čo by sa nemalo platiť, lebo za peniaze by ste mali dostať protislužbu. A ak to tak nieje, píšte na mesto, poslancom a chodievajte na mestské zastupiteľstvá. Ak si to nevybeháte sami, tak bude tu rivalita medzi vami a takými, ako ja, ktorrí chcú len poriadok. A tí, čo sú za to všetko zodpovední si z toho všetkého robia len psinu.
    publikované: 22.08.2009 13:01:54 | autor: orava (e-mail, web, autorizovaný)
  14. moje skusenosti u nas
    chodim denne hradzou popri Vahu, psickari tieto miesta povazuju za svoje teritorium vratanie psich "hajzlikov"...ani jedneho nevidim s vrecuskom, vykaly su na schodikoch, na chodniku, v trave...smetny kos na psie hovienka na hradzi je, po celej jej dlzke vsak nevidno ani jeden smetny kos na bezne odpadky...psiky behaju volne,od tych najmensich az po velke "teliatka"...mam zvieratka rada, nemam problem hodit rec, ci podat si labku s hociktorym (okrem hada, ale ten ani labky nema), no chapem j ludi, ktori sa psikov boja...nie je jednoduche ustáť, ked sa na vas vyruti vlciak, doga, pittbull... i ked nakoniec zistite, ze ide o burlive vitanie a nie utok...a slintat mi na tvar nedovolim ani nasej macke, ktora sa dostane nanajvys tak na balkon, takze som si ista, ze nemala chvilku predo mnou nos v nejakom pachnucom cude...
    pred domom mame kvetiny, suseda sa o ne stara cele roky..chodi okolo nas vencit jeden maskáčcvany, jeho psik sa obcas vykaka do kvietkov, ked suseda dohovarala panovi, ten na nu spustil vodopad vulgarnych nadavok...kto by sa takeho odvazil spytat na meno a adresu?
    publikované: 22.08.2009 14:11:34 | autor: hanka (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Orava,super!
    diky za tento clanok a otvorenie temy.Ked vidim psickarov,ktori po svojich psoch neupracu hovna,pozeram na nich ako na totalne zaostalych debilov a mam chut im vykonat nieco velmi zle.zvierata milujem,aj psov,ale nechce sa mi po nich upratovat,tak ich nechovam.jednoduche.az sa mi bude chiet,tak mozno zacnem.majitel psa je zanho zodpovedny,ak po nom necha na priestranstve hovno,je to akoby ho nechal priamo po sebe-rovnako ubohe,negustiozne,neseriozne,ignorantske a drze.ked odhliadneme od toho,ake je neprijemne sliapnut,alebo sadnut si do hovna-to keby sa mi stalo-som schopna vymachat majitelovi hlavu v tom,tak plne s tebou suhlasim,ze ide o verejne ohrozenie,pretoze tie hovna su semenistia a inkubatory nebezpecnych mikroorganizmov.ignorantskych majitelov psov by som postihovala velmi tvrdym sposobom a na poslancov by som naliehala,aby problem riesili.lenze to aj inu osvetu treba robit,casto,ked uz mesto zavesi pytliky,udajne tieto miznu do par minut,takze aj psickar,co plati dan a pocita s tym,ze si zo stojanu vezme pytlik a hovno odprace,ma smlu,ak si neprinesie vlastny.
    publikované: 22.08.2009 16:13:38 | autor: bonnie (e-mail, web, autorizovaný)
  16. pytliky udajne tieto miznu do par minut
    chýbajúci pytlík je ošemetná záležitosť
    dík za príspevok
    publikované: 22.08.2009 17:02:28 | autor: orava (e-mail, web, autorizovaný)
  17. Súhlasím s tebou aj s Bonnie,
    kto chce chovať psa má mať pozemok, umierala som na jednom trnavskom sídlisku zo psov a ich majiteľov, v noci sme nemohli spávať, psov zatvárali na balkóny a tam kňučali do rána, ráno ho "vyvetrali" a strčili medzi tie panelové steny, a nesrali len vonku, svoju potrebu si urobili aj na chodbe, či na schodoch, niekto si myslí, že aký je on dobrý človek, keď má psa na 70 metroch štvorcových, nakúpili si psov a chcú mať z nich ľudí, a z tých psov sa stávajú monštrá, ktoré potom strčia do útulku, nie som proti psom, ale je mi ľúto tak, ako povedala matka Tereza, keď pes zaberá miesto dieťaťu
    ...a bohužiaľ podaktorí si zaopatria radšej toho psa...
    publikované: 22.08.2009 21:02:06 | autor: Derechura (e-mail, web, autorizovaný)
  18. ...a bohužiaľ podaktorí si zaopatria aj toho psa...
    neraz som bol svedkom, ako rodičia kúpili svojému miláčikovi drahé krmivo Royal Canin, lebo psík potrebuje vitamínky a ich zasoplené dieťa žulo lacný rožok
    publikované: 23.08.2009 05:41:34 | autor: orava (e-mail, web, autorizovaný)
  19. odcervovanie
    netreba zakazat chov psov, ale ako navrhujete, prisnejsie trestat, resp. zacat trestat neupratovanie po svojom psovi... a takisto by malo byt povinne pravidelne odcervovanie, ved to je pomaly zlocin, ked vieme, co skrkavky mozu sposobit a ake su bezne a nedat svojmu psikovi 4x rocne nejaky kvalitny odcervovak (osobne mam najlepsiu skusenost s drontalom)... takze vstupte si do svedomia, mili kolegovia psickari...
    publikované: 31.05.2010 19:50:19 | autor: hana (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. RIEšENIE
    náhodou som natrafila na tento web, a myslím si, že troška preháňate. zákaz chovu psov?? to je snáď vtip..ako riešenie situácie to je absolútne nereálne. to môže povedať ten, kto nemá rád psov. čo keby sa tak trošku posnažilo mesto ako také a na každom kroku boli odpadkové koše a sáčky špeciálne určené na psie exkrementy. boli sme aj s našim psíkom v taliansku a poviem vám, že na každom rohu boli tieto koše aj sáčky, takže sa tam nikde žiadne exkrementy neváľali. a myslím si, že by to veľmi pomohlo vyriešiť tiež situáciu na sídliskách u nás. nie hneď zakazovať chov psov..načo platíme tú daň za psa a kde idú naše peniaze?? ja by som to osobne veľmi privítala, čo akože máme robiť s tými exkrementami - nosiť si ich domov?? najlepšie je nadávať na psíčkarov a dávať im pokuty, ale riešenie tu nikto nehľadá. trošku triezveho uvažovania by nezaškodilo ľudia!!
    publikované: 02.11.2010 10:35:37 | autor: danica (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. danica
    mám radu-ORAVáKov zákaz chovu psov treba brat trošku z nadhladu-nie tak vážne,trošku vlažne..

    Oravák-súhlasím-je to problém-ale riešitelný-teda lahko pominutelný-ak by sme chceli-my-ludia..
    aj v Prahe vrecká+koše sú a nem čo riešit..jasné-sú aj porušitelia-takí sme my ludia..
    takže...vrecká,odpadové koše + pokuty pri porušovaní...
    no ale povedz mi-ovela horšie je tu porušovanie zákonov,práv-a postihy?hi-hi-hi
    prihováram sa za poriadok,disciplínu..
    nech prednost má človek,dieta..pred psom..medvedom..stromom..a neprispôsobivým ci..nom..
    publikované: 02.11.2010 17:19:04 | autor: radost (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. Oravák,
    súhlasím s tebou i ja. Pes je inteligentný, dá sa vycvičiť aj na jedno miesto "sekrementácie". Takže netreba pokosenej trávy, ale jedno miesto, kde psa navykneme chodiť a jednoducho povedané položiť mu papier, alebo sáčok priamo pod riť a ani sa nezašpiníš. Pokutovanie by sa mohlo zvrhnúť, niekto by možno začal i udávať, ale pristihnutie, že si majiteľ neodpratal po psovi, by mali byť potrestané verejnými prácami pri čistení ulíc a trávnikov
    publikované: 03.11.2010 07:33:03 | autor: vasilisa26 (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014